Brev:
Spytter flasken ud igen - 7 mdr.
24. januar 2012
Alder:
7 mdr.
Spytter flasken ud igen - 7 mdr.
Hej Helen
Min søn på 7 måneder gider ikke rigtig flasken længere .... Når jeg vil forsøge tager han to ordentlige slurke og spytter flasken ud igen med en masse spruttelyde og griner. Jeg ignorerer det han synes er sjovt og prøver at lokke med flasken igen, men så bliver han bare gal!!!!
Vores dag ser således ud:
Vågner mellem 6 og 7
Får flaske max 80 ml. kl. 9 (Vil ikke have før)
Formiddagslur mellem 9 og 10
Frisk frugt/frugtmos kl. 10
Spiser grød til middag 1,5-2 dl. Drikker lidt vand af kop.
Eftermiddagslur mellem 13 og 15.
Frisk frugt/mos kl. 15
Flaske kl. 16 hvis han tager den, spiser han max 80 ml.
Aftensmad 17.45 Spiser 1,5-2 dl. (Ofte kartoffelmos med grøntsager og kød). Lidt vand af kop
19.30 Flaske mellem 150 og 240 ml. (Tager flasken med glæde her)
Vågner flere gange om natten men vil sjældent have flasken som jeg troligt laver 1-2 gange i håb om at den kan få ham til at sove.
Får han væske nok? Og hvad med vitaminer? Burde han have jerndråber?
Jeg har prøvet at give ham modermælkserstatning af kop til måltiderne men det vil han ikke, han drikker hellerer vand. Der kommer ikke meget vand ned da han synes det er vildt sjovt at "sprutte" med det :)
Flasken om eftermiddagen er er den der er sværest at lokke i ham. Den om aftenen elsker han.
Jeg har valgt at han ikke får morgenmad fordi så vil han ikke have formiddagsflasken heller.... Og hvis han så heller ikke tager den om eftermiddagen, så er vi nede på en flaske.... Hvad mener du?
Før han begyndte at få det her "faste føde" skulle der gå 4 timer mellem hver flaske ellers ville han ingenting have.
Han ELSKER sin mos og grød. Der kommer modernælkserstatning i mosen og grøden er købe, så der burde være mælk i ikke?
Det har været sådan i over 14 dage nu.
Jeg bruger Avent flasker med helt nye 4 sutter, det hjalp lidt at skifte fra 3 til 4.
Han spiser på 5 min. og har altid gjort det, det går stærkt og når han er færdig er han færdig!!! Hvis jeg prøver at lokke mere i ham bliver han gal!
Håber du har nogle gode råd. Udover dette er han en utrolig glad dreng MEGET aktiv og synes livet er super spændende lige nu og vil være med til altting.
Takker for en super god brevkasse.