Brev:
Skemad - hvad synes du?
23. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Skemad - hvad synes du?
Hej Helen
Min datter på 6 mdr. er nu godt i gang med skemaden. Vi har været i gang siden hun var 4 måneder, så hun er godt vænnet til den. Hun spiser godt til måltiderne.
Hun har fået to måltider skemad om dagen siden 1. januar, og vi har en fin rytme som fungerer godt.
Jeg vil gerne vide, hvornår vi skal gå videre og give tre måltider skemad om dagen. Jeg synes selv, det ville give mest mening hvis morgenflasken kl. 6.00 blev til skemad. Hvad synes du?
Min datters rytme ser sådan ud:
Mellem 2:00-4.00: 200 ml. MME
6.00: 150 ml. MME
9.00: 150 ml. MME
11.30: Grød majs, ris, øllebrød, havre - lavet på vand og mælk + med frugtmos ). Hun spiser ca. 1 dl.
15.00 : 100 ml. MME
17.30: Mos (kartoffel med grøntsag). Hun spiser ca.
1½ dl.
19.30: 220 ml. MME
Med venlig hilsen
Malene