Brev:
Endnu en dårlig sover 2
22. januar 2012
Alder:
3 år, 4 mdr.
Endnu en dårlig sover 2
Tak for dit svar.
Jeg har som du - en mistanke om, at min dreng på 3½ lider af både natteskræk og mareridt. Natteskræk ved 22/23-tiden og mareridt ved 3/4-tiden. Af og til virker det dog som om, det er omvendt.
Jeg vil nu forsøge dit forslag med at få ham let vækket til lidt vand ved 22-tiden, hvor hans uro ofte starter.
Det skal tilføjes, at jeg har sovet med mine børn altid. I samme værelse og i perioder i samme seng, ganske enkelt for at få lidt søvn. Der er nætter, hvor jeg holder den lille i hånden hele natten. Jeg holder meget af at sove sammen med mine børn og har intet imod dette, men mit håb er dog, at jeg snart kan rykke ind i mit eget værelse (som støder lige op til drengenes - de sover sammen), fordi jeg får dårlige liggestillinger af at holde i hånd og falde i søvn sådan. Men min seng er stor nok til, at de begge kan ligge der, hvis de får en dårlig nat.
Vil den sove-løsning være ok?
Hilsen