Brev:
Mad og fordøjelse
20. januar 2012
Alder:
6 mdr.
Mad og fordøjelse
Hej Helen.
Tak for dit svar ang. min datters søvn.
Jeg prøver nu at give mere mad som du foreslog nu hvor hun bliver 6 måneder, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget hun bør spise til hvert måltid da du skrev mange små måltider. Hun kan godt bruge en time på hvert måltid og så er det lidt svært at nå at lege osv.
Dog er hun ikke så god til at drikke vand og kløjes ofte i det.. giver vand of både tudekop og alm krus da hun jo skal vænne til kop. når hun først har fejlsunket en gang vil hun ikke have mere vand og skubber det væk og græder når koppen nærmer sig.
Hendes afføring er små runde knolde men bløde og nogle gange lange bløde pølser, men ikke våde. Hvordan ved man om de har forstoppelse.?. hun har ca afføring hver 2-3 dag.
Hver morgen ligger hun nøgen på maven ude på badeværelset mens jeg er i bad og det er som oftest der hun har afføring. Ellers ligger hun meget på maven i løbet af dagen fx når jeg laver mad og grød osv så ligger hun på køkkenbordet med en køkkenting i hånden og er med.
Om aftenen ligger hun som oftest på maven på en legemadres med sin far og leger med legetøj så hun får masser af "massage" til sine tarme. Når vi pusler ligger hun ca 10 min uden ble og vi cykler med benene og hun leger med sine tæer.
Med venlig hilsen
Luise