Brev:
Min ældste spiser meget lidt kød
20. januar 2012
Alder:
5 år, 6 mdr.
Min ældste spiser meget lidt kød
Kære Helen.
Det kan godt være, det her er lidt udenfor dit normale område. Men jeg prøver at spørge alligevel :)
Min ældste søn, Marcus, på 5 1/5 år spiser meget lidt kød. Jeg kan få ham til at spise en smule, hvis det er hakket kød, som f.eks. boller i karry, frikadeller, farsbrød el hakket kød brugt i en suppe. Men der skal virkeligt bruges overtalelse. Men drejer det sig om hele kødstykker som eks. en bøf, kylling, mørbrad osv., så kan han ikke spise det. Han starter altid ud med at sige, at det kan han ikke lide. Jeg har flere gange overbevist ham om, at han i hvert fald lige skal smage på maden. Det gør han så for det meste, når jeg beder ham om det. Men han kan simpelthen ikke sluge det. Han sidder og tygger og tygger på det ligesom uden at være i stand til at sluge det. Og en gang endte det med, at han kastede op af det. Så langt kommer vi dog ikke mere, for han spytter det ret hurtigt ud igen.
Hvad gør jeg? Jeg er jo bekymret for, om han får proteiner nok... Æg og ost er han heller ikke meget for...
Jeg synes faktisk, han bliver mere og mere kræsen... Til min store ærgrelse, for det smitter jo af på Malte, som er 2 1/2 år og som ser meget op til Marcus og kopierer alt, hvad han gør... Hjælp!
Hilsen Dorthe