Brev:
Vågner KONSTANT natten igennem
20. januar 2012
Alder:
12 mdr.
Vågner KONSTANT natten igennem
Kære Helen
Jeg skal prøve at gøre dette indlæg så kort som muligt (aner ikke lige hvordan, men skal prøve )
Vi har Savannah Alba på snart 1 år. Hun vågner ca. 20 gange HVER nat (jeg overdriver ikke). Hun har altid vågnet rigtig mange gange og da hun var helt spæd vågnede hun også konstant og var et MEGET urolig! (se mine tidligere breve)
Hun er af natur meget temperamentsfuld og det hjælper heller ikke på det.
Om dagen sover hun fint (formiddag ca.2-3 timer. Eftermiddag ca. 1 time)
Hun går i vuggestue (startede 1. november) og trives rigtig fint dernede.
Hun vågner fra sin eftermiddagslur ca. kl 15 og bliver puttet mellem 19-20. (det tager ca. 10-15 minutter at putte hende). Hun bliver puttet med flaske.
Derefter har vi balladen. Fra kl. 19-22 vågner hun ca. 8-10 gange. Hun græder og skal ha sutten og spillebamsen og falderi søvn igen, men vågner så igen kort tid efter. Hun får en flaske i løbet af natten, men SP siger at hun ikke har behov for den længere - tryghed måske!?
Hele natten igennem sover hun SÅ dårligt. Vågner ca. 3-5 gange i timen indtil vi står op kl. 5.30. Det har ALTID været sådan.
HVAD SKAL VI GØRE??
Indtil videre har vi gjort:
- Hun har dræn (var til ørelæge i mandags-alt ser fint ud)
- Lægen har undersøgt hende 100 gange (fin blød mave og ellers ingenting)
- Kiropraktor mange gange (dog ikke de sidste 4 måneder) - synes ikke det hjalp
- Samsovning. Virker ikke. Hun kan slet ikke finde ro!
- Hun spiser fint nu (da hun var yngre havde hun spiseproblemer). Fylder fint på hende om eftermiddagen.
- Vil prøve med en kugledyne som jeg skal hente i næste uge
- vågelamper/sutter i sengen - hjælper ikke.
Vi aner ikke hvad vi skal stille op. Har snakket med læge og Sundhedsplejeske, men ingen kan komme med råd osv.
Kan hendes dårlige søvnmønster om natten være betinget af "dårlige vaner". Kan det handle om vilje når hun ikke er ældre. Hun må jo græde af en grund og hendes MANGE opvågninger må jo have en årsag tænker jeg!
Hvad gør vi forkert eller hvad kan vi gøre for bare at sove et par timer i streg?
Vi er helt færdige efter 1 år uden søvn!
HJÆLP
Hilsner
2 desperate forældre.