Brev:
Når far skal putte - 4 mdr.
19. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Når far skal putte - 4 mdr.
Hej Helen
Så skriver jeg endnu engang til dig. Men først vil jeg sige mange tak for dine grundige og brugbare besvarelser, det er virkelig en stor hjælp, når man som ny bagt mor har rigtig mange spørgsmål og gerne vil gøre det bedste for sit barn.
Men nu til problemet, Vi har prøvet når vores datter skal puttes til natten, at far skal hjælpe og putte hende. Vi gør nøjagtig det samme hun får nattøj på, flaske i sengen i mørke, nusses og ligges. Alt går helt fint indtil hun har drukket flasken, så skriger hun helt vildt og stopper i det øjeblik jeg kommer og så tag et måske 5 min. så sover hun. Lige fra hun kom til verden har hun fundet ro hos mig og har kun få gange faldet i søvn i sin fars arme, men vi har accepteret, at hun ville være der hvor hun følte sig tryg.
Mine forældre siger at vi bare skal lade hende skrige for ellers finder hun ud af at hvis hun skriger så kommer hendes mor. Men det er jeg bare ikke helt tilhænger af når jeg nu ved at jeg kan trøste hende, samtidig synes jeg også hun stadig er så lille så hvis hun helst vil puttes af mor, så det helt fint med mig. Hun falder også bedst i søvn ved siden af mig i sengen, dette er dog ikke det store problem i øjeblikket vi sover begge fint når hun ligger ved siden af mig.
Så hvad er det rigtige at gøre, skal vi ik bare acceptere at sådan er det lige nu og når hun er 6 måneder vil det nok ændre i sig for så hendes far på barsel og hun vil se ham meget mere eller har mine forældre ret, skal jeg ikke bare komme sprigende?
Det skal også lige siges at hun er rigtig glad for sin far så snart han kommer fra job så smiler og griner hun til ham og i weekenderne står de op sammen, så hun er bestemt glad for sin far.
Hilsen