Brev:
Mos
13. januar 2012
Alder:
5 mdr.
Mos
Hejsa Helen.
Jeg vil lige høre om jeg kan lave ren grøntsagsmos, altså uden kartoffel? Ser kun opskrifter i din bog med kartoffel. Er det vigtigt?
Jeg er i tvivl om, hvornår jeg kan give min datter et helt måltid. Hvornår er de godt igang med at få ske mad? Er det hendes iver for at få mere, eller er det aff. man kigger på. For hun har stadig kun aff. en gang om ugen og det synes jeg er for sjældent, når hun også får grød til middag og mos til aften. Kan kartoffel give lidt forstoppelse, med det høje indhold af stivelse? Hun er mest til mos og gider ikke rigtig grøden, selvom jeg har prøvet majs, ris og boghvede (hun er mest til ris) Frugtmosen som topping synes hun er sådan ok, men grøntsagerne kan hun godt lide, især ærter.
Jeg giver hende mange dage med samme slags, så hun ikke får for mange varianter. Vi startede for ca 1 måned siden og hun har prøvet gulerod, græskar og ærter i kartoffel.
Af frugt har hun prøvet svesker, æble og pære. Hvor hurtig man jeg tillade mig at gå frem.
Jeg tænker på at springe nogle dage over med kartoffel og så kun give grøntsagerne?
Jeg ammer ved siden af og det er hun faktisk mest til. Og kunne vel egentlig godt fuldamme til de 6 måneder. Men min mand synes vi skulle igang med det andet, for at se om hun sover bedre om natten, hvilket ikke har hjulpet. Og så er det jo nok dumt at stoppe igen :-)
Hun elsker at drikke vand af glas..
Og synes det er sjovere at sidde og lege med skeen, end at spise det..
Hilsen den brystglade på 5 ½