Svar: Åben seng
11. januar 2012
Alder:
4 år
Kære hønemor
Mange børn vil i 4-5 års alderen drømme meget om natten og de kan i den forbindelse godt sætte sig op, trille rundt i sengen og dermed falde ud. Nogle børn vil i denne alder også begynde at gå i søvne og derfor er det vigtigt at den seng, barnet har - enten holder barnet i sengen eller er så lav, at der ikke sker noget ved at barnet stiger ud af sengen ...
Hvis jeres dreng er glad og tryg ved sin seng og I ikke oplever at han sover specielt uroligt eller har svært ved at komme ind og ud af den, så vil det sandsynligvis gå fint med at fjerne madrassen. Men jeg kan naturligvis ikke lov jer, at han ikke kan falde ud af sengen ... :)
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske