Brev:
Døgnrytme - 4 mdr.
5. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Døgnrytme - 4 mdr.
Kære Helen.
Vores søn er nu næsten 4 mdr. gammel (om 1 uge), han har jo altid sovet meget og det har vi ladet være ved det, men nu er det som om at e sover om dagen og vil være vågen om natten. Han får en natflaske kl. 22.00 hvor vi går i seng og så sover han til kl. to/tre stykker, her spiser han igen og sover så en time, og så er herren ellers frisk. Han sparker og slår med arme og ben, men jeg nægter at stå op med ham der, men til sidst er jeg nødt til at tænde lyset. Vi står op kl. seks og han spiser igen ved 7 tiden og bliver puttet ca. halv otte.
Jeg har forsøgt at give ham en rytme, men er i tvivl om hvorvidt den er god nok, det virker nu heller ikke, jeg kan maks holde ham vågen 1 1/2 time, så han er helt vildt træt.
Vi vågner kl. seks, hvor vi ligger og hygger i sengen med vores ældste datter og Jonathan. Kl, syv halv otte bliver Jonathan puttet.
Kl. 10 vækker jeg ham og han spiser ca. 180 ml. Han bliver så puttet igen 11.30 senest.
Jeg vækker ham igen kl. 14.00 og han spiser 180 ml. igen(nogle gange vågner han selv lidt før). Jeg putter ham igen kl. 15.00-15-30.
Jeg vækker ham igen kl. seks og her er han nærmest umulig at vække, han spiser 200 ml og er vågen til kl. 19.30. Han bliver igen puttet.
Vi giver ham en flaske på 230 ml. kl. 22.00, men det er sjældent at han spiser det hele, men min. 200 ml.
Når han han vågner om natten spiser han 200 ml.
Jeg har ikke indtryk af at han er sulten om natten når han vågner, han kan bare ikke sove mere. Det er virkeligt svært at holde ham vågen om dagen, da han er meget træt når jeg lægger ham ud.
Han er en stor dreng vejet 3900 og var 59 cm. da han blev født og har nu en kampvægt på næsten 8 kg. Han har i længe spist maks af hvad han må få og vores sundhedsplejerske sagde for 1 1/2 mdr. siden at vi ikke skulle give ham mere at spise. Han virker nu heller ikke mere sulten.
Har du forslag til en rytme. Han bliver ikke puttet med en flaske, men falder altid i søvn med det samme han bliver lagt.
Hilsen