Brev:
MME og gylp
20. december 2011
Alder:
4 mdr.
MME og gylp
Hej Helen.
Jeg har en skøn dreng på fire måneder. Han er blevet ammet fuldt ud indtil for et par uger siden, hvor vi begyndte at give ham en flaske om aftenen efter længere forsøg med at optimere min mælkemængde (uden særlig held).. Nu er vi begyndt at supplere efter amningerne også. Han er glad for at få noget at spise på flaske og spiser store mængder på trods af, at han lige er blevet ammet.
Han er generelt et meget roligt barn, men efter han er begyndt at få lidt flaske, er han begyndt at gylpe rigtig rigtig meget. Og det virker til, at det irriterer ham. Vi bruger den flaskesut med det mindste suttehul, så han ikke får for meget af gangen og dermed kan sammenlignes med amningen. Min logik siger mig, at det også er bedst for hans mave at der kun er et lille hul i sutten.
Men er min logik mon rigtig - hiver han mon for meget luft med, når han skal kæmpe mere for det, og kan det være derfor han gylper? Kan jeg ellers gøre noget for at hjælpe ham, udover at holde ham i ro.
Lige nu har han afføring omkring hver tredje dag. Han virker ikke forstoppet, men jeg har hørt at flaskebørn gerne skal have afføring hver dag. Han får ca. halvt mm og halvt mme. Er det så nødvendigt med afføring dagligt, når han ellers ikke beklager sig?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Christina