Brev:
Hvordan får jeg min søn til at sove igennem?
7. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Hvordan får jeg min søn til at sove igennem?
Hej
Jeg har en søn på snart et halvt år. En stor dreng på 9 kg. og 70 cm lang.
Han er begyndt at få skemad to gange om dagen og får så ca. 8-900 ml. modermælkserstatning ved siden af. Han får mos kl. 18 og derefter ca. 100 ml. mme og sover så ca. kl 19-20.
om formiddagen sover han ca. tre kvarter og eftermiddag ca. 1½ time. Han vågner som regel ved sekstiden.
Om natten vågner han ved 1-2 tiden, hvor han så får ca. 180 ml. mme. Og så vågner han faktisk ofte igen både kl. 4-5, hvor jeg kan nøjes med at give ham sutten. Han sover som regel igennem fra 20 til 1-2 tiden.
Jeg kunne godt tænke mig at få ham til at tage det lange ryk mens jeg sover, altså fra kl. 22-23 til 6 om morgenen. Jeg har prøvet at give ham både mme og majsvælling kl. 22-23 nogle gange inden jeg selv går i seng. Han vågner dog stadig om natten.
Kan jeg forvente at han sover igennem? Jeg synes han vågner mange gange om morgenen. Er det måske fordi han er ved at være udsovet?
Håber du vil besvare mit spørgsmål.