Brev:
Søvn og svær periode
18. december 2011
Alder:
12 mdr.
Søvn og svær periode
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig før ang. Mikkels søvn og vedr. hans sene flaske. Søvnen er ikke blevet bedre, men vi er nu kommet af med den sene flaske uden problemer.
Mikkel vågner efterhånden mange gange om natten og vi har forsøgt at introducere en bamse for ham, som han også er meget glad for og elsker at putte med, men den er endnu ikke en erstatning for sutten om natten.
Han vågner omkring midnat og så kan jeg bare ikke få ham til at falde i søvn igen. Han er tydeligvis meget træt og vil bare sove, men kan ikke finde ro. Jeg nusser han og siger shhh shhh, har forsøgt at have ham i mine arme, og vugge ham, men lige lidt hjælper. (Mikkel har sover på eget værelse siden han var 7 uger) Jeg har så forsøgt at tage ham med ind i vores seng og der falder han fint i søvn med det samme, men vi andre sover bare ikke godt, når han ligger i sengen.
Vi har overvejet om vi skal forsøge at sætte hans seng ind ved siden af vores, men jeg er bare bange for at det bliver en dårlig vane der er svær at bryde igen. Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre?
Han blev 1 år her for 14 dage siden og den sidste 1-1½ har har været en meget sur dreng. Han pylrer mere eller mindre hele tiden, når han er hjemme. Hvis der er det mindste der går ham i mod, så bliver han sur og græder. Vi forsøger så godt som muligt at opfylde hans behov, men det er bare ikke godt nok. Jeg prøver at distrahere ham, men det lykkeds næsten aldrig. Hvis man vil tage ham op, så bliver han også ked af det og sparker og basker med arme og ben. Der er efterhånden meget få hyggelige øjeblikke og det er selvfølgelig noget der tærer på os alle. Og det er jo super synd for Mikkel.
Jeg håber du har nogle gode råd, for synes godt nok det er hårdt.
Glædelig jul!
Venlig hilsen
Pernille