Brev:
Dagpleje og amning - 7 mdr.
16. december 2011
Alder:
7 mdr.
Dagpleje og amning - 7 mdr.
Kære Helen,
Tak for din dagplan, det går rigtig godt med at spise og sove om natten, nu hvor vi følger den - eller forsøger at følge den...!
Vores dreng på 7 måneder begynder i dagpleje i begyndelsen af januar. Nu her bliver han ammet ad libitum, simpelthen når han vil, og får ellers grød og mos. Han spiser ikke så meget ad gangen men han er åben over for det. Vores ældste søn blev ikke passet ude før han var 2 år, så jeg ved ikke hvordan man gør mht amning og udepasning.
Jeg planlægger at Lillebror kommer i dagpleje 3-4 timer om dagen, fra 9 til 12 den første måned, og herefter bliver det ca 6 timer, fra 8.30 til 14.30. Jeg vil gerne fortsætte med at amme ham så længe han ønsker det. Men hvordan forener man det?
Kan han leve af mos og grød i de seks timer eller skal jeg malke ud og give ham mælken med i dagplejen? Han fik en sutteflaske om dagen i en månedstid da han var 1 til 2 måneder. Siden har han ikke fået flaske. Min mor passede ham et par timer da han var 4 måneder og der ville han ikke tage flasken med min mælk. Siden har vi ikke forsøgt. Kan børn lære at drikke af sutteflaske igen?
Tak for dit svar!
Venlig hilsen
mor til to