Brev:
Kalktilskud?
28. november 2011
Alder:
11 mdr.
Kalktilskud?
Hej Helen.
Mange tak for dine tidligere svar, som har været meget brugbare.
Vi har længe forsøgt på alle mulige måder, at få mælk og andre kalkholdige fødevarer i vores datter for at sikre hende nok kalk. Vi forsøgte med forskellige slags modermælkserstatninger, sødmælk, yoghurt, tykmælk, men ingen af disse ting er hun særligt begejstret for.
Siden vores dejlige datter blev ca. 10 måneder, har hun afvist flasken fuldstændigt. Vi forsøgte at tilbyde hende den på alle mulige tidspunkter af døgnet, men uanset hvad, endte det nærmest altid i skrig og skrål. Vi har derfor nu valgt at droppe flasken helt. Hun får derfor nu dagligt fuldt jerntilskud udover sine D-dråber.
Vores bekymring består derfor stadig i, om hun får nok kalk. Hun er først lige blevet god til at drikke af kop, selvom vi har forsøgt os med den, siden hun var 5 måneder. Det er dog kun vand hun vil have herfra. Hvis vi forsøger med mælk (både komælk og diverse MME), spytter hun det ud igen. Det samme gælder med yoghurt eller tykmælk. Hun spiser med glæde masser af ost og får stadig MME i sin grød om morgenen og i sin godnatgrød.
Men er det kalk nok og hvad kan vi ellers gøre for at sikre hende nok kalk?
Med venlig hilsen os