Svar: Kan hun undvære mælk så længe?
27. november 2011
Alder:
8 mdr.
Kære Lea
De fleste børn vil i 8-10 måneders alderen godt kunne begynde at undvære mælk fra sen aften eller midnat og til næste morgen tidlig, hvor de så får grød - svarende til at de sover ca 7-8 timer uden at få mælk. Andre børn har dog brug for en flaske eller en amning meget tidlig morgen f.eks. kl 04.30, hvorefter de så sover videre .. det afhænger også at barnets indtag af mad og mælk i løbet af dagen og hvad der i øvrigt sker i barnets hverdag ...
Hvis du oplever at Ronja kan trives med en flaske kl 22.30 og derefter sover til klokken er 6.30-7, står op og starter dagen med grød, så må du gerne gøre sådan. Det er helt fint og kun dejligt for jer alle. Hun bør så få flaske inden hun skal sove middagslur, så hun får sine 3 flasker dagligt - inden middagslur, aften og sen aften og dermed får en del af sit behov for mælk og væske dækket godt.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske