Brev:
Undvære mos til frokost
26. november 2011
Alder:
10 mdr.
Undvære mos til frokost
Kære Helen
Min søn på 10 måneder spiser fint og godt - og helst noget der ligner "rigtig" mad - dvs IKKE mos.
Det skal lige siges at jeg altid har lavet hans mos på kogevandet og så smør/olie. Jeg ønsker ikke at give ham komælk før han er et år, modermælkserstatning har jeg også fravalgt og udmalkning ligeledes. Han har da også en fin vægt, er lidt over 80 cm og vejer godt 11 kg, så det har jeg tænkt var fint nok.
Problemet er at han bare ikke gider mos til frokost. Til aftensmaden går det nemmere, da det ligesom passer bedre til resten af retten end det gør til rugbrødsmadder.
Til frokost plejer han at spise ca. ½ skive mørkt rugbrød med smør og fiskepålæg/kødpålæg/grøntpålæg og så små tern af kogt kartoffel, grøntsager og lidt frugt til dessert. Han spiser selv med enten fingrene eller tager selv gafflen ind i munden.
Jeg mener bare at du anbefaler at man supplerer med mos indtil de er et år...
Jeg har prøvet at give ham mosen i starten af måltidet og der kommer da også lidt ned men ikke meget.
Det skal til slut nævnes at jeg stadig ammer ham og at han har "fri adgang" :)
Hvad mener du?
Venlig hilsen Julie