Brev:
Mad mad mad - 8 mdr.
26. november 2011
Alder:
8 mdr.
Mad mad mad - 8 mdr.
Hej Helen
Min søn, på 8 mdr, er netop stoppet med brysk-mælk. Han havde tre dage, hvor han vågnede 5-6 gange i løbet af natten, og da han fik en flaske, vågnede han én gang...
Nu er det så jeg bliver en smule bekymret for, om han får nok næring i løbet af dagen. Han er nemlig begyndt at få tre flasker i løbet af aften/natten og jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at han kunne sove om natten i stedet for at spise. ;)
En normal dag ser således ud
kl 7.00 -7.30 ca. 1-1½ dl havregrød med frugtmos
ca. kl. 9 - 9.30 en halv bolle med flødeost eller smør
og en halv banan
kl. 11.30 Frokost, bestående af rugbrød med pålæg
Han spiser ca 1 stk rugbrød
ca. kl. 14.30 bolle eller yougurt eller frugt
Engang i mellem tilbydes mellemmåltid her, hvis han ikke har spist ret meget eftermiddagsmad.
ca. kl. 17.30 Aftensmad. Nogen gange vores mad, andre gange specielt tilberedt til ham hvis vi får noget han ikke kan spise
kl. 19. -19.30 210 ml mme (drikker næsten op)
ca. kl. 22 180-210 ml mme
ca. kl. 4-5 180-210 ml mme.
Han har altid været glad for mad og jeg overvejer at skifte den sidste flaske ud med vand. Han får nemlig ikke ret meget væske i løbet af dagen, synes jeg selv.
Til alle måltider tilbydes vand eller sødmælk af kop.
Han har elsket grød/mad siden den første skefuld, da han var 4 mdr + 3 dage, men synes måske at tre flasker på 12 timer er ret meget for en dreng i hans størrelse/alder. (75 cm - 11 kg ved sidste mål/vejning)
Håber du har nogle rigtig gode råd.
på forhånd tak
Mie