Brev:
I gang med mere mad - 6 mdr.
26. november 2011
Alder:
6 mdr.
I gang med mere mad - 6 mdr.
Hej Helen
Så er min datter blevet 6 mdr. og skal i gang med mere mad. Mit problem er dog, at hun lige har været syg i 14 dage og derfor er gået helt i stå med ske maden.
Hun startede med at smage skemad da hun var 4 en halv måned, men det har aldrig været en succes. Ville kun spise 2-3 skefulde, så vi er aldrig rigtig kommet i gang.
Mit spørgsmål går lidt på den plan jeg tænkte jeg ville følge. Har du nogen gode råd til mig eller hvordan ser det ud i dine øjne?
Hun blev som sagt 6 mdr. i går og har allerede 6 tænder: 2 i undermund og 4 i overmund. Derfor skal jeg passe på hun ikke bider og sluger for store stykker mad. Desuden har jeg fundet ud af, at hun meget hellere vil sidde med maden og skeen selv end når jeg mader hende, men det er vel meget naturligt?
Jeg har tænkt mig at følge denne plan:
7.00 grød (ofte bliver det købegrød, som bedst glider ned) æblemos over på
8.30 amning + lur
10.00 rugbrødsbjælker + vand
11.30 hjemmelavet majsgrød m æblemos/pæremos
12.30 amning på lur
14.00 amning
15.00 A38 med frugtmos
16.30 amning + lille lur
17.30 kartoffelmos med grøntsager (når vi kommer i gang skal der også kød i, det ved jeg)
19.30 amning + godnat
Jeg kan ikke få hende til at tage flaske, hun bider bare i den – det samme med sutten. Hun gider heller ikke modermælkserstatning, så jeg må ”nøjes” med amning og rigtig mad.
Jeg vil rigtig gerne have ”fedet” hende lidt op, da hun er lille og også har tabe sig under sygdommen, men hvordan tænker du det ser ud?
Med venlig hilsen
madmor