Brev:
Amning og opstart i dagpleje
25. november 2011
Alder:
5 mdr.
Amning og opstart i dagpleje
Kære Helen
Min søn er nu 5 måneder og skal starte op i dagpleje, når han er lidt over 7 måneder. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre i forhold til amning, flaske og ske mad inden da.
Jeg har indtil nu ammet fuldt ud og det trives vi begge to rigtig godt med. Vi har i en lille uge prøvet lidt smagsprøver på grød og det går fint, men det er kun på smagsprøve basis. Jeg vil rigtig gerne amme så længe som muligt. Vi er startet fordi han er begyndt at spise oftere om natten.
Men inden han starter i dagpleje er jeg vel nød til at vænne ham til at få flaske i dagtimerne. Han har fået lidt flaske med MME når far har passet ham et par gange og det er gået ok.
Hvordan vil du foreslå at vores dag skal se ud I forhold til måltider når han starter i dagpleje? Og hvornår skal jeg begynde at erstatte amning med flaske?
Han vil være i dagpleje fra kl 7.45 - 15.00.
Glæder mig til at høre fra dig :-)
Med venlig hilsen
LiLykke