Brev:
Sove inde
24. november 2011
Alder:
8 mdr.
Sove inde
Kære Helen.
Hvordan lærer jeg min søn at sove inde om dagen?? Det er et stort problem herhjemme for normalt sover han sine 2 lure om dagen ude i sin barnevogn, men på det sidste har der været lidt forhindringer, der gjorde, at han var nødt til at sove inde. Dels har han været syg, dels har det været meget tåget vejr (især her måske da vi bor tæt ved havet) og dels tager han sin sidste lur når det er begyndt at blive lidt mørkt og råt i vejret.... Så tænker jeg det er bedst at sove inde i sådanne situationer eller tager jeg fejl? Jeg ved ikke hvor meget tågen betyder, for vi har halvtag over hoveddøren og læhegn ved siden af, men luften føles jo stadig fugtig synes jeg og når så han er forkølet og har hoste, så synes jeg det blir værre når han sover ude i det vejr..... men hvad anbefaler du?
Mht. sove inde så har jeg prøvet alt føler jeg og jeg bruger det meste af min dag på at få ham til at sove og så tager han endda kun 20-30 min (normalt 1 1/2- 2 timer udenfor).... og er jo dødtræt og umulig resten af dagen. Jeg har prøvet at lægge ham i sengen, så skriger han bare eller ligger og leger, har rullet ham i søvn i barnevognen indenfor, hvilket virker men det tager 1 time at få ham til at sove og jeg skal stå og holde på ham så han ikke hele tiden sætter sig op i barnevognen. Har prøvet at ligge med ham, men så leger han bare..... Gode råd er dyre.
Når han sover ude så skal jeg bare lige køre ham ud så sover han med det samme. Har forresten også prøvet at køre ham ud og så ind igen når han sover, men idet jeg kører ind og lyner lidt op for ham så vågner han igen.......
Håber du har et godt råd ;-)
Mange Hilsner Rikke