Brev:
Sove på eget værelse - 15 mdr.
23. november 2011
Alder:
15 mdr.
Sove på eget værelse - 15 mdr.
Hej Helen.
Vores datter er en lille vildbasse på snart 15 mdr. Hun er startet i vuggestue, og efter en hård og lang indkøring på 5 uger (helt nyopstartet institution) er hun nu et rigtig glad vuggestuebarn!
Vi har snakket lidt om, hvornår hun skal ind og sove i sit eget værelse. Vi synes egentlig at det har været rigtig fint og hyggeligt at have hende sovende inde hos os.
Jeg har været til et foredrag hos dig vedr. søvn, og jeg mener, at du anbefalede et godt tidspunkt for, hvornår det rent udviklingemæssigt ville være godt/passe at give barnet sit eget værelse at sove i.
Vi har tænkt os at komme en voksen seng ind på hendes værelse, så vi altid kan sove derinde med hende, hvis hun nu f.eks. er syg eller meget urolig en nat (ikke at hun ikke er velkommen til at putte i vores seng længere).
Egentlig synes vi stadig hun er lidt lille og synes det er hyggeligt at have hende hos os, men kan også godt se det praktiske i at hun bliver vænnet til sit eget værelse, så hun ikke bliver forstyrret af hos, når vi går i seng.
Du har før skrevet, at barnet ikke kan forstå, hvor mor & far er, hvis de ikke kan se dem, indtil de er omk. 16 mdr. (selvfølgelig vil vi gå ind til hende så snart hun "kalder"! Derfor vil jeg gerne have din vurdering/anbefaling af dette skift fra at sove sammen med mor og far og til at sove alene.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Racoon