Brev:
Søvn og amning - 7 mdr.
23. november 2011
Alder:
7 mdr.
Søvn og amning  - 7 mdr.
Hej igen
Tak for dine brugbare råd, på mit sidste spørgsmål. Jeg har lige et par afklarende spørgsmål.
M vågner jo umiddelbart efter han er puttet og faldet i søvn. Han vågner her rigtig mange gange, og jeg er usikker på hvad vi gør i disse situationer, da han her gerne skriger i både 2 og 3 timer indtil han får sin vilje, nemlig brystet. Jeg føler nok det er lidt "tarveligt" det der med at jeg tager ham op igen og igen, da han jo kan dufte mælken, og det han vil ha er jo lige der. Men ingen af os kan omvendt lade ham ligge og skrige. Og at berolige i sengen er faktisk helt umuligt, da han laver flitsbue og skriger. Er det mon far der skal på banen? Far får sved på panden bare ved tanken...:-)
Vi har erfaring for at M går lidt i panik når det er far der trøster i disse situationer, og falder til ro når han så kommer over til mig.
Det med at tage M fra brystet inden han sover er rigtig svært da han går helt i selvsving og skriger ganske meget, jeg har nok også en tendens til at amme meget længe, for at sikre mælk nok, da han ofte falder i søvn indenfor 4-5 minutter, det kan jeg vel ikke regne med at han bliver mæt af, eller?? Jeg forsøger her at vække ham for at genoptage amningen, dette lykkes stort set aldrig, da han er gået ud som et lys, og alligevel vågner han så ganske kort tid efter han er puttet.
Håber du kan hitte rede i mine mange spørgsmål, det er bare så vigtigt for os at han er tryg ved det at falde i søvn.
Hilsen S & M ´s mor (& far)