Svar: Opvarmning af flaske
23. november 2011
Alder:
7 mdr.
Kære Charlotte
Du bør ikke tage vand fra den varme hane - på den måde bør din dreng ikke få lunkent vand.
Vandet til flasken bør tages fra den kolde hane og du bør lade ca 200ml løbe ud af hanen først. Herefter kan du lune det kolde vand i mikroovnen eller blande vand og pulver og lune den færdig mme til rette temperatur i mikroovnen. Eller du kan koge koldt vand og afkøle det og bruge det til erstatning, når temperaturen er rigtig.
Det er her vigtigt lige at nævne, at hvis man har et barn der er for tidlig født, et barn med lav fødselsvægt eller et barn der er født med immundefekt så bør man altid give barnet en flaske, der tilberedes lige inden den gives og der bør bruges kogt afkølet vand, så længe barnet får flaske.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske