Brev:
Ammestop - 16 mdr.
22. november 2011
Alder:
16 mdr.
Ammestop - 16 mdr.
Kære Helen,
Jeg vil gerne stoppe med at amme, ammer kun én gang og det lige før putning. Min mand mener at det er derfor han vågner op til 10 gange om natten, kan der være noget om snakken?
Jævnfør dit seneste svar til os ang. natteroderi, så har vi prøvet alt det du foreslog. Vi leger gemme med ham om dagen, knuser og kysser ham tit og ofte. Lader ham vide at vi er der om natten, vi har i den forbindelse flyttet hans seng ind i vores soveværelse, så han kan høre os. Men ligemeget hjælper det. Han vågner stadig op, oftest hver halvanden time natten igennem. Nogle gange tager vi ham over i vores seng, så skal vi ikke ud af dynen for at putte ham, men han vågner stadig...
Når han vågner, virker han tit meget sur, vi må ikke give ham sutten og han er som en flitsbue når vi prøver at lægge ham ned under dynen. Han hyler og skriger, dog kun kort før han falder i søvn igen. Andre gange er han så hysterisk at han skriger i 4 timer.... ret træls. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at han har lidt mareridt, men jeg tror ikke det er grunden hver gang. Når han græder og vi tager ham over til os, bliver han nemlig så frisk og vågen, ligger og snakker og griner lidt. Vi kan sagtens komme i kontakt med ham og det virker bestemt ikke som om at han har mareridt.
Situationen er efterhånden noget uholdbar herhjemme, dels fordi vi ikke får søvn nok, men også fordi vi ikke er enige om hvad der skal gøres. Min mand mener som sagt det er fordi jeg ammer og lillen ikke kan skelne. Giver det nogen mening?
Han sover én lang lur midt på dagen og det virker fint, kommer i seng hver aften ml. 20-20.30 og er nem at putte, tager 15 min. Han har fint styr på det med at gå, begyndte på det for snart 3 måneder siden. Er klar over at det kan spille ind på nattesøvnen, men vel ikke efter 3 måneder?!
Jeg har tænkt på om det kan være en dårlig vane han har fået? Måske vi bare skal tage kampen med ham i nogle nætter, men det er jo bare så svært når man ikke kender grunden! Hjælp...
Vi har tjekket ham ved lægen for øreproblemer og han har ikke rød numse eller andet der kunne genere ham. Han har lidt eksem som vi smører med lidt hormoncreme for at holde det nede så det ikke klør.
Problemet startede, som tidligere beskrevet, da vi flyttede adresse, fra den larmende by til det fredelige og meget stille land. Måske han bare ikke kan lide stilheden? Hvad gør vi så? Det er så svært at larme om natten når man sover....
Det eneste vi ikke har prøvet, er ammestop, så tror du det kunne være en idé? Hvis ikke, hvad kan vi så prøve?
Undskyld den lange smøre, men det fylder så meget i vores liv for tiden, lidt for meget.
På forhånd tusind tak,
mange hilsner
fra moren med tunge øjenlåg..zzzz