Brev:
Hvor meget skal min dreng spise?
22. november 2011
Alder:
8 mdr.
Hvor meget skal min dreng spise?
Hej Helen.
Jeg har en dejligt dreng på 8 måneder, som nu så småt spiser alt :) Næsten da...
Jeg synes det kan være lidt svært at finde ud af hvor meget han skal spise, og hvor mange gange i løbet af dagen han skal spise? Og hvornår han skal spise hvad?
Så jeg tænker om du har en idé til en "madplan" for sådan en lille gut? Hvornår på dagen skal han have hvilke måltider, og hvor meget må han få?
Han spiser ikke så meget af gangen, når han får rugbrød med leverpostej, men kværner gerne en kæmpe portion grød :)
Vores dagsrytme er ca. således:
Stå op kl 7.30
Morgengrød kl 8 (fuldkornsgrød med frugt)
Formiddagslur og stor flaske MME (220 ml) kl 10.30
Frokost kl 13 (grøntsagsmos eller rugbrød med leverpostej)
Lur kl 15
Frugt kl 16.30-17 (mos eller en banan)
Aftensmad kl 19
Sove fra kl. ca. 20 til næste morgen.
Han er meget glad for de forskellige slags mos/grød på glas - både med laks, kylling osv :)
Jeg tænker også på, om du kan fortælle mig, hvilke madvarer jeg skal holde mig fra?
Mange venlige hilsner
Sarah