Brev:
Ked af det ved putning til natten
21. november 2011
Alder:
6 mdr.
Ked af det ved putning til natten
Hej Helen
Så er vi på banen igen med barn nr 2.
Lærke er nu 6 mdr og stor trives. Hun er en meget aktiv pige, som bare vil frem i livet. Vi har efterhånden fået en dagsrytme som ser således ud.
Kl 06.00 Vågner vi og der skal lige gå en times tid eller lidt mere før hun er klar til lidt grød.
kl. 8.30 - 9; puttes og sover ca. 2 1/2 time
Kl. 12.30 får hun grød
ca. kl 15.30 får hun en flaske, hvis hun vil have den
kl 17.30 kartoffelmos m. grøntsager
ml kl 19-20 puttes til natten med en flaske
ca kl 21.30 flaske
ca kl 03.30 flaske
Det er når hun skal puttes at problemet kommer. Lærke bliver meget ked af det når hun skal puttes. Vi skal trave stuerne tynde, imens vi vugger hende for at hun kan falde i søvn. Men hun har meget svært ved at give slip. Hun har bare temprement, man kan tydeligt høre forskel på om hun er ked af det eller om det er en temprement gråd.
Jeg har prøvet at sætte mig op på værelset og give hende flaske og derefter putte hende, men det bliver hun nærmest bare mere gal over. syntes egentlig at jeg har fint styr på hendes rytme og hvornår det er tid til at sove, max 3 timer efter sidste lur, ellers bliver det helt umuligt at få ro på hende.
En sjælden gang imellem falder hun i søvn på armen, imens hun får flaske og så kan jeg lægge hende i seng, uden problemer.
Har du et godt råd til, hvordan vi kan gøre putningen lettere for os alle. Syntes at det er synd for hende at hun bliver så gal, hver aften. Og er egentlig også ved at få rimelig lange arme af at, trave stuerne tynde i en time hver aften;o)
Hilsen Jeanne
P.S Tak for dine gode råd med Cecilie. Hun har fået lagt dræn 4 gange og nu virker de, Så hun er nu vendt 180 grader og er så nem at putte og vågner kun 1 gange i løbet af natten;o)