Brev:
Vågner så ofte om aftenen han fordi han er sulten?
21. november 2011
Alder:
7 mdr.
Vågner så ofte om aftenen han fordi han er sulten?
Hej Helen
Tal for dit sidste svar ang M´s søvn, eller mangel på samme. Vi flyttede M tilbage i soveværelset, men han er åbenbart sensitiv overfor larm om natten, så han vågnede endnu mere, og især når far hostede. Så M og jeg er nu flyttet ind på M´s værelse, hvor jeg sover på en madras. Dette har bedret hans nattesøvn en smule, da jeg nu et par gange kan nøjes med at sige scyhh, og berolige ham på den måde. Det tager dog fortsat hele aftenen at putte M, da han vågner hvert 10-20 min, og vil ammes igen og igen.
Han er stadig afhængig af at falde i søvn ved brystet. Nogle gange kan jeg nøjes med at ta ham op, og ligge ham når han er faldet lidt til ro, det er dog sjældent. Hvis far går derind, bliver han bare så ked af det, og skriger ganske hjerteskærende, havde ellers tænkt det måske var løsningen, da han ikke lugter af mælk.
I dit sidste svar foreslog du mere skemad. Jeg har store problemer med at få M til at spise dette. Vores dagsrytme tager udgangspunkt i din bog om mad. Han nægter at åbne munden, og vender ryggen til mig. Om morgenen tilbydes han havregrød men han spiser intet. Til frokost får han øllebrød, han spiser på en god dag 3 skefulde. Til aftensmad får han grøntagsmos, her spiser han nogle gange et par skefulde, andre dage intet. Så det er meget små mængder skemad han får, og det han får, er på en lusket måde, med at få ham til at grine, og så liste en skefuld i ham der.
Vi har forsøgt at holde pause et par dage, samt givet ham en "hjælpeske", han er glad for at gumle på frugt og hapsere. Det er vist blevet en rodet omgang, men tænker at spørgsmålene hænger meget sammen, derfor har jeg ikke skrevet 2 breve.
Jeg tænker selv mange tanker om ovenstående, og vil gerne høre din mening om:
Er det et problem rent ernæringsmæssigt at han næsten udelukkende får min mælk nu hvor han er 7 md?? (han vejer 10 kg)
Vågner så ofte om aftenen han fordi han er sulten??
Kan han allerede være afhængig af at få brystet i munden, når han skifter søvnfase??
Slutteligt vil jeg sige at M er en glad dreng, der så vidt jeg kan se vokser og udvikler sig som han skal. Han er begyndt at møve sig frem på underarme, træner i at sidde selv.
Ser frem til at høre dit svar.
S & M ´s mor