Brev:
Slut med mad om natten
21. november 2011
Alder:
6 mdr.
Slut med mad om natten
Hej Helen.
Jeg vil høre dig hvordan jeg nemmest får vendt Olivia af med mad om natten?
Jeg ammer ikke længere om dagen, men stadig om natten. Efter hun har lært at tage sutteflaske har hun selv valgt mig fra, hvilket er helt fint med mig, da hun jo nu er 6 mdr. Men om natten er det stadig det nemmeste lige at hive babsen frem;-) og der vil hun gerne have den.
Men jeg tror ikke længere det handler om sult, men måske mere om hygge, vane og tryghed. (for hun spiser/hygger kun ca. 3-5 min. så sover hun igen).
Hun kommer i seng ved 20-tiden med en flaske (120-160 ml), og så vågner hun som regel efter 2-3 timer og vil have igen, her kun omkring 100-120ml. Så melder hun sig igen 2-3 timer efter. Her bliver det så til knap 5 min. amning, så vågner hun igen efter 3-4 timer og igen kun knap 5 min. amning. Nogen gange sover hun lidt videre, andre gange ikke, så står vi op efter ca.½ time hvor hun bare har ligget og pludret lidt og så får hun sin morgengrød.
Det er sjælent hun drikker en hel flaske op, jeg laver som regel 180 ml, så jeg ved hun bliver mæt.
Jeg har hørt fra nogen at hun bare skal have en "kold tyrker" og så bare blive tilbudt vand istedet for.
Hvad mener du?
(Jeg har købt din bog om børn og mad, og synes vi rammer din dagsplan rimelig godt)
Med venlig hilsen
Charlotte