Svar: Dele værelse - 8 mdr.
21. november 2011
Alder:
8 mdr.
Kære Pernille
Jeg har aldrig hørt, at der skulle være en lov om at piger ikke må dele værelse, når de er fyldt 7 år ... Og jeg synes bestemt ikke der er noget i vejen for at Mille og Marcus deler værelse og slet ikke, når Mille selv har ønsket det :)
For 50-60 år siden boede man på langt mindre plads og det var helt naturligt at søskende delte værelse. Og det var rigtig rart for mange, for vi er jo flokdyr og sover ofte bedst, når vi sover sammen med andre, når vi ikke føler os alene. Så jeg synes det er rigtig fint, hvis jeres datter synes det er hyggeligt at sove sammen med lillebror.
Der skal naturligvis være plads til at hun senere gerne vil have sit eget værelse, med plads til egne ting, kammerater osv. uden at lillebror kommer og forstyrrer - fordi hun naturligt når til en alder, hvor det er vigtigt med mere privatliv. Men lige nu vil hun gerne at de sover sammen og det synes jeg de skal have lov til :)
I forhold til det med alder, så er der i blandt andet svømmehaller mange steder regler om at børn under 6 år kan gå med forældre i bad, selvom de er af andet køn, men at børn efter 6 års alderen skal følges i baderummet med en forældre af samme køn eller gå alene derind. Måske er det dette, din mand har hørt og refererer til?
Håber du kan bruge ovenstående videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske