Brev:
Kan ikke tåle at være adskilt fra min datter
16. november 2011
Alder:
4 mdr.
Kan ikke tåle at være adskilt fra min datter
Hej Helen :)
Jeg har skrevet til dig et par gange og jeg vil sige at det er rigtig rart at have et sted, hvor man kan få råd og vejledning, så tak for en mega god brevkasse:)
Jeg havde flere sps til dig og dette er mit sidste, og det handler om at være væk fra sit barn.
Det handler om at jeg simpelthen ikke kan tåle at være væk fra min datter heller ikke selvom jeg er i det samme rum som hende, men hvor far bare har hende:(
Først vil jeg skrive lidt om min baggrund. Det var rigtig svært for mig og min mand at få vores datter. Det tog os 3 år, flere mislykkedes insemineringer og en masse hormonbehandling og undersøgelser før det til sidst skete naturligt. Jeg havde oprindeligt fået at vide at jeg ikke ville kunne få børn og det fik min verden til at bryde sammen. De tre års kamp havde taget rigtig hårdt på mig både fysisk og psykisk, så da jeg blev gravid var det et mirakel for mig. Min graviditet var en højrisikograviditet og var forbundet med en masse smerte og komplikationer og til sidst fødte jeg ved kejsersnit 2 uger før termin.
Nu kan jeg så som sagt ikke tåle at hun ikke er hos mig 24 timer i døgnet. Jeg kan ikke tåle at far har hende og når han tager hende ender det som regel med at jeg tager hende. Jeg er altid efter far fordi han gør et eller andet forkert, når han f.eks putter hende eller mader hende, og manden skal jo have lov til at gøre det på hans egen måde:) men jeg skal virkelig kæmpe med ikke at tage over.
For slet ikke at tale om at få hende passet. Vi har et par enkelte gange fået hende passet hos min mor eller søster som selv har to børn, mens vi f.eks køber ind, men jeg kan slet ikke slappe af og skynder mig bare hjem til hende, da jeg føler at jeg svigter hende. Jeg kan ikke engang nyde en kop kaffe eller spise hvis hun ikke er hos mig og hvis far eller andre tager hende skynder jeg mig at tage hende igen:( hun har endnu ikke lært at falde i søvn selv simpelthen fordi jeg ikke kan tåle at hun bare skal lægges i seng, selvom hun ikke græder føler jeg at jeg svigter hende:(
Mit sps er hvordan kommer jeg over denne seperationsangst og bliver tryg ved at far tager over og hjælper til for det er jo udmattende for mig at have en 8 kg baby på mig 24 timer i døgnet, men også så jeg kan lære hende at falde i søvn selv og de andre ting som er gode for hende at kunne.
Håber du kan hjælpe for er seriøst allerede bange for når hun skal starte i dagpleje selvom der er 4-5 mdr til:(
På forhånd tak.
Nina