Af med sutten - 3 år, 1 mdr.

16. november 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Af med sutten - 3 år, 1 mdr.

Hejsa!

Vi overvejer lidt hjemme ved os at vores dreng snart skal af med sutten. Han får den kun når han skal sove, og vi prøver at undgå han skal have den, når han er ked af det..

Dog er han startet i børnehave for halvanden måned siden, og nogen gange er han træt om eftermiddagen og har brug for at sidde med sutten lidt for at stresse af...

Sutten har alle dage haft en fast bamse og de to ting har hørt sammen lige meget hvad. Jeg tænkte, at det var en god ting, så han stadig havde bamsen, når ...

Annonce

... sutten engang skulle væk.

Vi har snakket om at han får en ting istedet for sutten og alt det der du har rådet andre til. Men er der ikke nogen tegn der kan komme fra ham om, at han er ved at være moden og klar til at undvære sutten?

Han er heller ikke renlig og ville indtil for nylig slet ikke op på potten, så tingene går ikke så hurtig hos ham. Skal man være opmærksom på det også mht en evt. sutteafvænning?

Til sidst, tak for de råd du gav ved mit sidste spørgsmål. Det har hjulpet rigtig meget.

Majbi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. august 2024 | Sovevaner | 2 år, 8 mdr.

Svær putning til nat - 2 år, 8 mdr.

Hej Helen Jeg skriver vedr. vores datter som nu er 2år og 8 måneder. Hun...

23. juli 2024 | Renlighed | 2 år, 7 mdr.

Påmindelser om toiletbesøg?

Hej Helen! Mange tak for svaret på mit sidste spørgsmål! Nu står vi...

29. maj 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Motorisk sansesøgende

Kære Helen, Så er det os igen 😅 Vi har jo en dejlig dreng på 2 år...

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!