Brev:
Vægt, morgenmad og immunforsvar
14. november 2011
Alder:
2 år, 5 mdr.
Vægt, morgenmad og immunforsvar
Kære Helen.
Jeg ville høre dig ad mht. min søns vægt. Jeg har indtegnet det her på siden. Han er en høj dreng på 98 cm og han vejer 14,7 kg. Han har lige været igennem sygdom på et par uger, hvor han spiste meget lidt, men min fornemmelse er, at han har taget en del af det mistede på igen.
Jeg har meget svært ved at få ham til at spise noget. Særligt om morgenen er det et problem. Det første han siger om morgenen er "maaad", men når jeg så tilbyder ham noget youghurt, en bolle, grød eller ligefrem aftensmadsrester fra dagen forinden, så vil han kun have 2 mundfulde ca. Jeg har indtryk af, at han stadig er sulten, men han vil altså ikke have noget af det, jeg tilbyder ham.
Har du nogle gode idéer til noget alternativ morgenmad? Jeg synes, jeg er ved at løbe tør for ideer.
Findes der noget mad, der kan booste hans immunforsvar? Særligt nu her hvor vi skal igennem endnu en vinter.. Jeg ville jo gerne, om han ikke skal have alt den sygdom, som vi har haft de første 2 år af hans liv..
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Heidi