Brev:
Vintertid og søvn
11. november 2011
Alder:
18 mdr.
Vintertid og søvn
Kære Helen
Jeg skriver til dig vedrørende min lille dreng på 18 mrd.
En dejlig lille gut, der trives godt. Siden sidst jeg skrev, har vi fået godt gang i spisningen, som går rigtig godt. Han spiser fint til dagens måltider, dog er han ikke den helt store aftenmads-spiser, men han får sin godnat-grød, inden han bliver lagt i seng, og det fungerer for os. Hvor længe kan vi blive ved med at give ham godnat-grød? Han får grød til morgenmad og som godnat-grød. I løbet af dagen, får han almindelig mad. Han har længe haft en rigtig fint rytme mht. søvn og mad, synes jeg.
Men nu er vi jo gået over til vintertid – puha. Siden vi skiftede fra sommertid til vintertid, vågner den lille gut meget tidlig om morgenen, på en dårlig dag godt fire og på en god dag omkring kl. fem. Det er meget tidlig, synes vi.
Hans normale rytme på sommertid, har været sådan, at han står op kl. seks, sover til middag fra 12 og cirka to-to en halv time, og bliver puttet til nat ved en syv-halv otte tiden.
Efter vi er påbegyndt vintertid, bliver han stadig puttet omkring syv-halv-otte, hvor han er helt, helt færdig, så det er ikke rigtig muligt at trække ham længere. Hans middagslur er også den samme. Men han står altså op et sted mellem fire og fem. Suk.
Nogle forslag til hvordan, vi får trukket den lille mand, så at han evt. kunne sove lidt længere om morgenen? :-)
Hilsen en lidt morgen-træt mor