Brev:
Stort søvnbehov
10. november 2011
Alder:
7 mdr.
Stort søvnbehov
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål vedr. søvnmønsteret hos min søn. Han er 7 måneder. Han har ofte brug for 4 lure i løbet af dagen. Kan se du anbefaler at de sover omkring 2 lure om dagen i den alder. Han vågner gerne ved 6 tiden og vil ikke sove videre efter flasken. Han er lysvågen og bliver tosset, hvis jeg lægger ham. Han er herefter vågen i ca 1 1/2- 2 timer og sover så 1 times tid igen hvor han får grød når han vågner.
Når han så har været oppe i ca. 1 1/2 time får han en flaske og sover gerne et par timer. Herefter får han gerne grød med frugtmos og evt. lidt agurk at gumle på. Nu kan han så holde sig vågen i et par timer og virker herefter meget træt, så han får en flaske og sover gerne en times tid. Når han vågner får han frugt eller grøntsagsmos. Nu kan han igen kun holde sig vågen i et par timer og bliver helt umedgørlig hvis han ikke får en lille lur efter ca 1 1/2 time. Det er ofte kun et par timer inden sengetid. Han sover så gerne til omkring 22-23 hvor han får flaske.
Han sover herefter igen med det samme men vågner så ved 4-5 tiden, hvor han får endnu en (100 ml) flaske. Med alle flaskerne kommer jeg ca op på 700 ml. i døgnet. Syntes det virker lidt ekstremt han ikke kan holde sig vågen længere tid af gangen. Andre jeg taler med der har børn i hans alder sover ofte kun et par timer i løbet af dagen. Hvad kan forklaringen være på hans store søvnbehov? Er det unormalt?
Han får aftensmad omkring kl. 17.30 og en flaske inden sengetid kl. 19.00. Hans grød og mos er alle lavet på mme:-)
Med venlig hilsen
en mor