Brev:
Sover for lidt om dagen
6. november 2011
Alder:
14 mdr.
Sover for lidt om dagen
Hej,
Jeg har tidligere skrevet til dig, med dette problem, men jeg tror du misforstod mig.
Sagen er den, at min datter sover for lidt. Hun sover godt her hjemme igen, efter en dårlig periode, men hun sover stadig kun en halv time i løbet af en hel dag, når hun er i vuggestue.
Hendes dag ser sådan ud:
kl.6-7 Godmorgen.
kl. 7 Morgenmad (grød eller yoghurt m. havregryn)
kl. 9 Frugt i vuggestuen
kl. 11 mad i vuggestuen
kl 12 ud og sove
kl. 12.30 Hun vågner, og de forsøger at få hende til at sove igen, men så vidt jeg har forstået er hun meget ked af det her. hun falder af og til i søvn igen og sover 15 min.
kl. 14 eftermiddagsmad
kl. 15 hentes
kl. 16 af og til lidt frugt eller andet.
kl. 17 "før aftensmad" en bolle, frugt eller knækbrød
kl 18 - 18.30 aftensmad
kl. 19 i bad
tilbydes banan og en kop mælk. derefter kommer hun i seng.
kl. 19.30 sover hun
kl. 22 vågner og får vand.
Når hun er her hjemme, sover hun gerne to timer til middag, og hun sover godt om natten.
Hun begyndte i vuggestue for knap tre måneder siden, og det har været et problem fra start.
I vuggestuen snakker de om at hun må have ondt i ørene, at hun er overfølsom over for lyde og at det er vores skyld, fordi hun ikke har sovet så meget ude i barnevogn.
Jeg har fået tjekket hendes ører. der er ingenting. vi kan støvsuge, se høj film, og høre radio her hjemme uden hun vågner. det er selvfølgelig lyde hun kender. så måske kan der være noget her.
Hun har sovet i barnevogn, men da hun begyndte at vende sig om og sove på maven, var hun helt umulig at få til at sove i selen. desuden var det besværligt, da vi boede i lejlighed, og hun vågnede ofte for meget op, af at vi skulle ud og gå lidt for at hun kunne komme i barnevognen.
Her hjemme sover hun i sin seng med sit tæppe og bamse (som hun har med i vuggestue) og hendes to dyner. hun sover oven på den ene, og har den anden over sig. vi har overvejet om hun skal have en pude, og om det måske er det der er problemet, men hun er jo stadig ret lille.
Det skal nok lige siges at hun er rigtig glad for at være i vuggestue.
Hvad har du af tanker omkring dette? Det er jo svært, når det ikke er her hjemme problemet er.
Med venlig hilsen