Brev:
Søvnvaner - 23 mdr.
4. november 2011
Alder:
23 mdr.
Søvnvaner - 23 mdr.
Hej Helen
Lige et spørgsmål vedr.: søvn
Min søn er snart 2 år og sover lige i øjeblikket stort set hele natten inde hos os.
For en måned siden blev han puttet i sin egen seng uden problemer med en sang og så et godnat. han vågnede så mellem 2-5 og ville ind til os, hvilket han kom og sov så videre til om morgenen uden problemer.
Den sidste måned har vi kunnet lægge ham i hans seng som vi plejer, men han vågner 1-2 timer efter og er dybt ulykkelig, det hjælper først når han kommer i vores seng. også selvom vi går igen er han først tryg når han er i vores seng. kan det være noget med udviklingen når man er ved at blive 2 år?
Hans søvn mønster er ellers:
op klokken ca 6
Lur fra fra ca kl 12 i 2-3 timer
Putning til natten kl. 19.30.
Jeg sover dårligt når vi alle er i sengen grundet lidt plads og ender derfor med ofte at gå ind på hans værelse med en madras. så sover han så med sin far i vores seng. Er bare bekymret for om det er et sidespor. også taget i betragtning at vi snart tænker på en nummer 2.
Vi har ikke overskud til for mange urolige nætter da vi begge arbejder meget.
Håber du kan komme med lidt beroligende ord ? og måske en løsning.
Venlig hilsen
Malse