Svar: Må man holde sin hånd for barnets mund?
5. juli 2003
Alder:
3 år
Hej
Om det er en sund vane kan vel diskuteres. Vi har jo alle forskellige meninger om hvad man gør og hvad man ikke gør.
Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvorfor hun gør det?
Umiddelbart synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt at holde barnet for munden. Og netop i læsesituationen er det efter min mening vigtigt, at man taler sammen om hvad man læser, hvad der er på billederne osv. At have en dialog er netop med til at udvikle barnets sprog og barnets evne til at tænke og forklare, verbalt at sætte ting i sammenhæng.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske