Brev:
Minifras, havrefras
3. november 2011
Alder:
7 mdr.
Minifras, havrefras
Hej Helen
Vi forsøger at få E. til at spise grød om morgenen (af forskellig slags) uden den store succes. Hun er mere interesseret i storebrors morgenmad - som lige for tiden er minifraser.
Derfor besluttede jeg i morges at lade hende spise først. Hun havde fået bryst kl. 4 - så tænkte at kl 7 - DER er hun da megasulten. Lavede en fin grød af havregryn og hirseflager godt med smør og kom endda lidt kanel på for at gøre den mere interessant. Hun tager en bid og åbner derefter kun modvilligt skeen for et par bidder mere her og der.
Nå - nok ikke sulten tænker jeg - og kalder på storebror. Da hans morgenmad kommer på bordet, retter E. sig op i stolen, begynder at rokke frem og tilbage, mens hun med åben mund nedstirrer skålen og grynter. Så det ville hun gerne have - MEGET gerne. Guffede løs af dem. Så sulten var hun altså - men kun efter storebrors mad. Får nogle stykker på bordet foran sig som hun prøver sig at tage op og ind i munden - resten putter jeg i munden på hende en af gangen.
Jeg synes jo hun skal have sin grød, så hun bliver ordentligt mæt og ikke spise havrefras? (hvorfor skal storebror så ikke, tjaaaa.......).
Vi har haft samme seance en aften hvor vi fik fiskefilet med ovnkartofler. Hun ville ikke have den skønne kartoffelmos med kylling/tomatsauce vi havde lavet. Men ovnkartoffel i hånden og små stykker fisk stukket i munden - så RØG munden op. Samme til frokost. Munden er lukket for mosen, men bondebrød opblødt i mælk med smør - jo tak.
Hun er jo ALT for lille til at gå væk fra mos og grød, ikke? Hun er kun lige blevet 7 mdr for 2 dage siden. Synes jo vi skal sidde sammen ved bordet og spise. Men får hun ikke mad først så vil hun altså kun have det samme som os. Nogle ideer til hvordan man lige løser den knude.
R.