Brev:
Søvnmønster - 1 mdr.
2. november 2011
Alder:
1 mdr.
Søvnmønster - 1 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for din vejledning om amning, som jeg har fulgt, og nu sidder med en baby på 6 uger og fire kilo, og en amning der endelig synes at fungere.
Dette spørgsmål gælder hendes søvnmønster. Hun sover rigtig fint om natten. Vi går i seng ved 23-tiden, og så ammer jeg hende efter 4-5 timer. Herefter sover hun yderligere 2-3 timer. Vi står ca. op ved 08.00 tiden, hvor jeg starter med at amme hende ved begge bryster. Derefter bliver hun puslet, så snakker vi sammen og hun hygger sig med at ligge og kigge rundt, og endelig ammer jeg igen på begge bryster.
Her er hun blevet træt, men sover endnu ikke, når jeg putter hende. Denne lur er meget kort, ofte tager hun kun en halv time på øjet, hvorefter hun er vågen igen og klar til samme runde, som ovenfor beskrevet. Det betyder, at hun først tager en længere lur ved middagstid og nogle gange først ved 13 tiden, alt afhængig af, hvornår vi står op om morgenen. Sent om eftermiddagen tager hun også en fin lur på en tre timer og om aftenen vil hun gerne spise stort set indtil at vi putter hende til natten.
Er det et "normalt" søvnmønster, at hun er så længe vågen om formiddagen - kun afbrudt af en ganske kort lur. Jeg har læst, at du skriver, at spædbørn kun skal være vågne i et par timer - mener du da inklusiv amning?
Venlig hilsen
Karina