Brev:
Hun begyndt at vågne op tit om natten
2. november 2011
Alder:
7 mdr.
Hun begyndt at vågne op tit om natten
Hej!
Min datter begyndte at sove igennem da hun blev 2 mdr gammel. i starten sov hun fra kl.23 til kl.7, fik flaske, og sov videre til omkring kl.9. Nu er hun 7 mdr og sover fra kl.19-20 om aftenen til kl.6-7 om morgenen.
Men nu er hun begyndt at vågne op tit om natten. Det begyndte for cirka en måned siden, og det varierer en del.. Nogle få nætter har hun sovet og bare skulle have sutten 1-2 gange. Men de fleste nætter vågner hun op omkring kl.2-3 og begynder at snakke, rulle rundt og prøve at få fat på ting, osv. Nogle gange er hun vågen i over en time. Jeg giver hende nogle gange lidt vand, men ellers så er lyset slukket og jeg snakker ikke til hende. Jeg signaler at vi altså skal sove videre. Til sidst falder hun nogen gange bare i søvn, men tit ender hun med at brokke sig en del før til sidst at overgive sig.
Har du en forklaring og nogle løsninger på dette? Hun har generelt svært ved at falde i søvn. Både om aftenen og om dagen.
Med venlig hilsen
Ditte