Brev:
Vores mad
1. november 2011
Alder:
14 mdr.
Vores mad
Hej Helen.
Min søn er 14 måneder og meget glad for mad (som jeg beskriver i et andet brev). Men der kan stadig være udfordringer med konsistensen…
Han vil rigtig gerne spise ting med struktur på visse områder – fx et helt æble at gnave i, rugbrødshapsere, skorper o.lign. Men i forbindelse med vores aftensmad vil han oftest kun spise det, hvis det stadig er hakket meget fint. Det kan fx være tomatsovs med kogte grønsagsstykker og tun eller chili con carne med grønsagsstykker, bønner o.lign. Det er også nemmest at få grønsager i ham, hvis det er moset eller helt blendet, og han er stadig helt vild med babymad på glas (frisk frugt derimod elsker han i stykker).
Han skal ofte også suppleres med lidt rugbrødshapsere el.lign. om aftenen, frem for kun at ville spise sig mæt i vores mad.
Er det et alderssvarende spisemønster for en 14-måneders dreng?
Har du desuden lidt inspiration til gode, sunde mellemmåltider andet end frugt, brød, riskiks o.lign.?
Mange hilsener,
M.