Brev:
Er det ok at springe en amning over?
31. oktober 2011
Alder:
8 mdr.
Er det ok at springe en amning over?
Hej Helen :)
Har købt din bog om børn og mad, den kunne have sparet mig for mange af de spørgsmål jeg havde :)
Men nu er der dukket endnu et spørgsmål op: Lige pt skal min søn ammes 4 gange i døgnet, men her om en uge fylder han 8 mrd og jeg trapper ned på 3 amninger, jeg følger din dagsplan og den fungerer også okay noget af tiden. Men jeg har meget svært ved at få ham til at amme inden han puttes til middagslur og om morgenen, han afviser tit mit bryst. Jeg syntes i det hele taget at hans appetit er dalet over de sidste par uger, men ikke noget jeg finder alarmerende, så det er ikke fordi der ikke er plads i maven til mælken, det sørger jeg virkelig for at passe på med.
Han sover godt om natten, bliver for det meste ammet en gang inden midnat og så tidlig morgen, men nogle gange kan han godt finde på at springe den ene over.
Han har den sidste uges tid været lidt forstoppet, med hårde knolde, jeg har i samarbejde med læge og min sundhedsplejerske opstartet lactulose i fredags men ingen effekt endnu.
Mit spørgsmål lyder på om det er okay at han engang imellem springer en amning over dag og/eller nat når jeg bare ikke kan få ham til det?
Han vil hverken have mme af kop eller flaske så det er ihvertfald udelukket.
Han er en glad og tilpas dreng.
Venlig hilsen
mig