Brev:
Udvikling og vægt
29. oktober 2011
Alder:
4 mdr.
Udvikling og vægt
Hej Helen:)
Jeg er mor til en dejlig lille pige på 4 måneder. Det er mit første barn, så jeg er i tvivl om et par ting.
Min datter blev født med en vægt på 3080g og var 51 cm hun blev født ved kejsersnit 2 uger før termin. Da hun var 2 mdr vejede hun 6,1kg og var 60 cm. Nu vejer hun 7,5kg og ved ikke, hvor lang hun er nu.
Jeg ammede hende fuldt til hun var 2 1/2 måned og nu ammer jeg hende og suplerer med flaske, da jeg ikke har mælk nok længere. Hun får for det meste flaske om dagen og bliver ammet om natten. Hun får ca 135 ml Nan ca 4 gange i løbet af dagen og bliver ammet et par gange om natten hvor hun dog ikke spiser så meget.
Mit sps er om hun vejer for meget, for når man kigger på det, har hun jo kun taget lidt over 1 kg på på 2 mdr.?
Mit næste sps er mht søvn, hun vil ikke sove om dagen i sin seng på værelset, men kun i stuen, hvor hun kan høre lyde. hun er begyndt at vågne mange gange om natten, så tænkte om jeg kunne give hende lidt grød til aften, men er bange for at hun tager mere på af grød, gør hun det?
Sidste sp er mh til lyde og grine, hun er normalt en glad pige, der smiler til alt og alle og hun pludrer også, men hun griner ikke endnu altså med lyd. Er det normalt?
Det er som om at hun er blevet mere stille end før, der går længere tid mellem pludren end i starten. Jeg er meget optaget af hendes udvilking og øver de forskellige ting meget med hende og snakker meget med hende. hun kan heller ikke tage ting selv endnu, men hun har reflekser, når noget rør hendes hånd tager hun om det. Lyder det for dig som om jeg har grund til at bekymre mig for min datters udvikling eller lyder det alt sammen normalt?
Venlig hilsen
Nina