Brev:
Grød til morgenmad nu?
14. oktober 2011
Alder:
6 mdr.
Grød til morgenmad nu?
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig angående overgangen til grød for vores datter. Hun er nu 6½ måned. Det er stadig meget forskelligt, hvor meget grød hun spiser - nogle gange faktisk ingenting og andre gange spiser hun en fin portion, men det kan jeg også forstå er meget normalt.
Vi er begyndt på grøntsagsmos til aftensmad og bruger din bog som inspiration. Den er i øvrigt rigtig god og dejlig nem at forstå!
Det er meget sjældent at hun spiser mere end et par skefulde grøntsagsmos til aften og igen væbner vi os med tålmodighed.
Mit spørgsmål er om du synes vi skal begynde på øllebrød/havregrød til morgenmad eller er det bedre at vente til hun er kommet bedre i gang med dagens to andre måltider?
Ifølge bogen anbefaler du allerede nu at hun ud over grød/mos 3 gange om dagens kommer i gang med frugtmos og frugt som mellemmåltid. Skal vi også begynde på det nu?
Min datter spiser næsten 200 ml ved hver måltid og hun spiser 5 gange om dagen. Til nat spiser hun mere.
På forhånd tak.