Brev:
Drikker pludseligt op til en liter pr nat
9. oktober 2011
Alder:
15 mdr.
Drikker pludseligt op til en liter pr nat
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål vedrørende vores datter nummer to, som nu er 15 måneder gammel. Hun startede livet med 5 måneder med kolik, og har også efterfølgende været et barn, der har givet os en del at se til. I hvert fald ift vores første, som var meget nem. Den første blev så godt som aldrig syg, hvorimod nummer to tager det meste af, hvad der rører sig i dagplejen, med hjem, desuden er hun ret så temperamentsfuld - især selvfølgelig lige nu, hvor hun vil det hele, men ikke kan så meget.
Hun spiser fint og drikker nogenlunde i løbet af dagen, selvom vi godt ville have, at hun drak mere, og hermed mit spørgsmål:
De seneste par uger er hun begyndt at vågne adskillige gange hver nat, hvor hun græder helt hysterisk og først holdr op, når hun får en sutteflaske med mælk (vi bruger alm. Minimælk). Fordi hun ikke har drukket så meget i løbet af dagen, har vi holdt fast i at give hende en flaske, inden hun skal i seng, men den har altså nu spredt sig ud over natten. Hun lapper det i sig og virker utroligt tørstig - drikker typisk omkring 300 ml 2-3 gange i løbet af en nat.
Vi har prøvet at putte vand i flasken i stedet for mælk. - for at afvænne hende fra flasken og samtidig fordi, vi har tænkt, at det bare var en dårlig vane baseret på noget tryghed, som var ved at udvikle sig, men det vil hun ikke røre - og så skriger hun bare videre.
Vi er efterhånden godt rundt på gulvet og samtidig selvfølgelig også nervøse for, om der er noget i vejen med hende. Lægen har dog set hende, som han nu skal, og han finder intet galt.
Har du hørt om noget tilsvarende og har du nogle gode råd til, hvordan vi kommer ind i en mere normal rytme?
Bedste hilsner
Malene