Brev:
Vil ikke spise sin aftensmad - 11 mdr.
20. september 2011
Alder:
11 mdr.
Vil ikke spise sin aftensmad - 11 mdr.
Hej Helen.
Ja så skriver jeg igen, da jeg er lige ved at gå i panik over min søns spisevaner.
Fra den ene dag til den anden vil han ikke rigtig spise aftensmad. Han plejer at elske sovs, kartofler kød osv. men nu afviser han blankt... Han kan finde på at kaste maden på gulvet eller bare køre det rundt på bordet og bliver rigtig gal, hvis man bliver ved med at prøve. Nogle dage har han fået lidt godnat grød ikke meget... Andre dage vil han bare sidde med en bolle eller hjemmelavet pølsehorn og ikke andet. Det spiser han som regel.
Han bliver tilbudt vores mad, laks, kød osv. men vil bare ikke spise. Om morgen spiser han havregrød og nogle dage en bolle med tandsmør, om formiddagen ½ stykke bondebrød, middag 2- 3 skiver rugbrød med pålæg, om eftermiddagen ½ bolle med smør osv. Indimellen får han frugt, knækbrød, grønt osv. Er det mon bare en fase han skal igennem eller hvordan kommer vi på rette spor igen.? Skal vi tilbyde ham andet når han ikke vil have vores mad og er det ok at sidde med en bolle i hånden under måltidet?
Det skal lige siges at han sover igennem fra 18.30- 06.00 næsten hver nat:) Han er 71 cm og vejer 8,3 kilo, er meget aktiv og kryber. Han er begyndt at rejse sig op men kravler dog ikke. Han pludre meget og er en glad dreng.
Tak for hjælpen
Hilsen Annemette