Svar: Kalktilskud - 4 år
18. september 2011
Alder:
4 år
Hej med dig
Det lyder umiddelbart som om at din dreng godt kan blive dækket ind, hvis han spiser surmælksprodukter dagligt og også spiser ost. Derudover får han sandsynligvis også mælk på sine havregryn om morgenen, spiser sovs osv. Som jeg læser dit brev, så er det almindelig drikkemælk af en kop som han ikke bryder sig om...
Det lyder derfor ikke som om at et fast tilskud af kalk lige nu er nødvendigt hos jer, da din dreng får mælk og også ost, men du kan supplere ham med en multivitamin tablet dagligt, som indeholder ekstra kalk, så du på den måde sikre ham lidt ekstra, hvis du er i tvivl om hvorvidt han altid når op på de mellem 350-500ml som anbefales dagligt.
Nedsættes hans indtag af forskellige mælkeprodukter yderligere, så han ikke når op på den anbefalede mængde, så bør han få et fast kalktilskud - du bør her tale med lægen om hvor meget du skal give ham :)
Fortsat held og lykke! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske