Brev:
Min søn vil ikke drikke vand
5. juli 2003
Alder:
5 mdr.
Min søn vil ikke drikke vand
Jeg har en søn på 5½ måned. Han er begyndt at få skemad for ca. en måned siden. Han får grød med frugtmos til frokost og kartoffelmos om aftenen ved sekstiden. Efter de to måltider får han ca. 100 ml. modermælkserstatning.
Han får endvidere ca. 170 ml. kl. 6, 14 og om natten. Jeg vil gerne give ham lidt vand i løbet af dagen, da jeg er bange for at han ikke får væske nok. Og specielt når han overgår helt til skemad. Han vil gerne drikke mælk af en kop, men så snart jeg tilbyder ham vand får han opkastningsfornemmelser.
Han vil gerne drikke vand og kamillete, hvis jeg blander sukker i, men hvad så når han får tænder? Hvor meget væske skal han have i døgnet?
Håber du kan besvare mine spørgsmål.
På forhånd tak.