Brev:
Mælk nok - 6 mdr.
15. september 2011
Alder:
6 mdr.
Mælk nok - 6 mdr.
Hej Helen,
Jeg er lidt frustreret..
Victoria er 6½mdr og siden blev 6 mdr og begyndte at få 3 skemåltider om dagen, vil hun nærmest ikke tage mælk/bryst inden lurerne. Og det selvom jeg har skåret portionerne ned i håb om, at hun vil tage mælk inden luren - uden held. Hun har ikke problemer med at falde i søvn, men jeg er bange for om hun får mælk nok. Nogle gange tager hun dog revanche om natten og spiser heftigt og flere gange der, men det er ligeså frustrerende.
Da hun stadig står meget tidligt op, vil ikke sove igen hvis hun først er vågnet mellem 5 og 6, og ikke kan holde sig vågen længere end 2 max 2½ time, så kan jeg ikke rigtig strække tiden imellem skemaden og mælken så langt. Inden den 3. lur bliver hun dog kun tilbudt mælk og spiser lidt der. Jeg prøver også at få hende til at tage mælk af koppen og der jo også lidt i mosen.
Har dog nogle foreslag til hvorledes jeg kan afhjælpe denne situation og sikre hende mælk nok?
Må man lave den færdige pulvergrød på MME, så hun får lidt eksra den vej?
Dvs. vi følger faktisk ikke helt den madplan du gav os sidst, da flere mellemmåltider bare vil sænke hendes mælkeindtag yderligere (eller helt) om dagen.
Hilsen Rikke